JAG FÅR SKYNDA MIG!

Vardag / Permalink / 4
Har knappt något batteri på datorn och har ingen laddare med mig så den kommer dö snart, ska skynda mig och skriva lite här så min uppdatering blir bättre! Idag är jag äntligen ledig, känns himla skönt att vila lite! Och så är det ju perfekt väder ute, så hoppas på att kunna skaffa mig en liten bränna.

Jag ska försöka svara på lite frågor nu med ang det jag skrev för några dagar sen. Har fått jätte många fina kommentarer och är så glad att ni skriver, och att ni vågar öppna er!


Ida skrev och berättade om Alkolism i familjen, jag har aldrig upplevt något med det! Men att inte våga säga ifrån och själva känslan har vi båda. Att vara 14 och vilja sticka hemmifrån, men inte ha någonstans att ta vägen är så otroligt jobbigt... Man är ju fortfarande barn, man går i skolan, vart ska man ta vägen? Det jag kan säga till dig / er som är med om detta är att det finns 3 alternativ.

1. Finns det någon släkting ni litar på? som ni kan prata med? och som kan stå upp för er? Ex, jag har min farmor, hon tvekade inte en sekund på allt jag berättade, och hon har funnits där och hjälpt mig hela tiden sen jag stack.

2. Kontakta soc. Vet inte riktigt hur de där går till, men med alkohol i hemmet är det inget lämpligt boende.

3. Stå ut. Det låter som helvetet, men det var var jag gjorde. Jag väntade på att kunna dra utan några bekymmer. 18 år gammal är man myndig och får lov till de mesta, dem kunde aldrig hindra mig från att dra därifrån.



Jag är inte världens bästa rådgivare, men det jag skrev är dem alternativ jag hade och välja mellan också. När jag kommit hem idag? eller imon? så ska jag skriva och berätta lite mer om hur jag egentligen levde och mådde..

Ta hand om er!<3

#1 - - Jennifer:

jag vet att jag inte är ensam om att blivit dumpad.. men just nu känner ´jag mig värdelös. För varje pojkvän jag har haft, så är det alltid jag som har blivit dumpad.. Det är alltid killen som vänder ryggen och går. jag känner mig så tom just nu, och just nu så kan jag inte stoppa tårarna, det går inte.. men om du hade några tips på hur man kommer över en kille som har betytt allt.

#2 - - mikaela eriksson:

Jag har levt med en alkoholist/knarkare, jag har levt i både psysisk & fysisk misshandel, & massa annat. Under 10 år har soc varit inblandade i mitt liv men dom gör ingenting om man går till dom & ber om hjälp. Till slut fick jag nog av allting & rymde hemifrån, jag var borta i 2 veckor innan soc ryckte in. Dom skickade mig till ett jourhem & sen satte dom mig på ett låst behandlingshem... Nu när jag tänker efter så fattar jag inte hur jag kunde vara så dum att be soc om hjälp? Det sabbade mitt liv totalt, jag har LVU nu & får inte göra någonting... Jag får inte leva som den 17-åringen jag är & så dåligt som man mådde på ett behandlingshem, det är till&med så att man mådde bättre när man levde i misshandel... Så soc är inte alltid det bästa tyvärr "/

#3 - - Bloggar24:

Bloggar24 är den nya skvallerbloggen du ska följa för att hålla koll på allt skvaller och rykten, här hittar du allt om alla! / bloggar24

#4 - - M:

Du har världens bästa blogg issa!

Till top