Förlossningskurs

Vardag / Permalink / 1

Igår var vi på förlossning&smärtlindringskurs. Det var inget nytt direkt utan man har hört och läst om allt innan, MEN det kändes ändå bra att gå dit tyckte jag och höra någon erfaren berätta lite mer och visa bilder osv.. Nästa vecka har jag amningskurs. Robin skulle med på den också egentligen men jag hade kollat fel på hans schema så råkade boka tid för kursen när han jobbar.. Ska dock till bm på torsdag så ska kika om alla andra dagar är fullsatta så jag kan byta annars kan jag gå själv:) Det känns lärorikt att gå på så mycket som möjligt innan och mentalt förberedande. För varje gång man läser något/hör någon berätta så ställer ens hjärna in sig lite mer, Och kunskap ger trygghet!

Idag är det tisdag och regnet öser ner. Jag har äntligen tagit tummen ur r*ven och köpt mig ett par Huntergummistövlar! (Glad tjej!) dock kan jag inte använda dom riktigt ännu då mina fötter&vader är svullna:/ när jag prövade dom och sedan skulle ta av dom fick jag slita och dra i 30min. Var ensam hemma också och kunde ju inte be om hjälp, inte lättaste att försöka böja sig och dra av dom heller med magen i vädret haha. Så jag får helt enkelt vänta med att använda dom ett par veckor till. Idag fortsätter jag flyttstäda och flyttrensa. Jag hade bestämt mig för att vi skulle beställa flyttstäd och flytthjälp men nu när jag fått en del offerter med pris ångrar jag mig. Jag gör städet själv och packar allt, sen hoppas jag att våra vänner osv kanske kan hjälpa oss lite med flyttlasset.

Senaste bilden på kulan igår. Fortfarande relativt liten&söt :)

#1 - - jag är inte dum i huvudet! jag har aspergers syndrom!:

är du nervös inför förlossningen?:)

Till top