Privat eller privat?

/ Permalink / 0
Har tänkt på en sak... vad är egentligen privat? en del kanske tänker "du skriver ju om ditt liv och känslor på bloggen,så du har väl inget privatliv" men skriver jag om allt här? jag har inte uppdaterat speciellt mycket senaste året, och det är sååååååå mycket som ni inte vet. Och det finns saker personer vet om, men är det då rätt av dom och sprida vidare den infon, när jag inte ens gått ut med den själv? Tycker det är så himla tråkigt med folk som inte kan respektera ens privatliv och lever för gossip. Det finns ju inte ens en tanke på vad de kan bli för konsekvenser utav att folk vet saker jag själv inte berättat. Inte en tanke på att mina privata saker kanske jag vill berätta SJÄLV om jag ens vill berätta. Det är inte så att jag berättar för främmande människor, bekanta jag pratat med 2-3 gånger mina största hemligheter. Ja, ni fattar. Man blir ledsen. För att de man försöker glädjas åt själv är det bara andra som förstör. Tråkigt när människor visar sig vara någon annan än man trodde, men bra att man fick se personens rätta jag innan en ännu större skada skett.
Till top