skitfotografer

Vardag / Permalink / 0
Efter att vi har frågat tusen gånger om våra foton i receptionen fick vi idag fullträff, fotograferna från solnedgångsphotoshooten var här! Vi fick sätta oss och vänta 20-30 min först på att dom skulle komma hit med bilderna.. starta igång en seg dator och försöka få ordning på mappar osv. Sen visade han bilderna snabbt för oss.. Det var 165 stycken totalt och då sa han att vi får dom på cd, i ett fotoalbum + en plansch för 450lira vilket är typ 1800 svenska kronor!!
 
Då ska jag säga att bilderna var AMATÖR! som jag skrev i ett annat inlägg så hon som fotade oss tog bara bilderna snabbt, så de resulterade i att ljuset var dåligt eller så var många suddiga.Så vi ville välja ut själva vilka vi ville ha.. Hann sitta med killen i ca 10 min när tjejen och en annan snubbe kommer, och dom bråkar och skriker och han börjar dra ut sladden ur datorn.. Sen slänger han pengar på bordet och så bråkar dom ännu mer över huvudet på oss. Vi har då kommit ner till 12 bilder som dom vill ha 88 lira för , 350 kr nånting (fortfarande ALLDELES för mycket pengar tycker jag för dom bilderna... ) så vi vill ta bort några till. Tänkte typ köpa kanske 3-4 stycken för de var så många som vi blev nöjda med och som var värt priset. Sen hade vi en gratis som vi vunnit. Men vi får inte titta på datorn för dom måste sticka, dom har inte tid med oss mer sa dom. Och vi måste snabbt säga hur många vi vill ha.
 
Jag säger att vi vill inte ha alla 12, å dom svara "hur många ska ni ha då" - men det vet jag ju inte säger jag då.. Jag måste ju fåse bilderna så jag vet vilka vi vill ha. Jag kan ju inte säga "5" bilder, hur vet dom då vilka dom 5 vi vill ha av dom 12 som var kvar i mappen om vi inte fick visa?!?! Vi märkte hur arga dom var och verkligen riktigt otrevliga!! Slutade med att jag och Robin sa att vi tar bara den gratis och jag ville peka ut vilken vi ville ha då säger tjejen
 
"jag väljer åt er den bästa" MEN HUR VET HON VILKEN VI TYCKER ÄR DEN BÄSTA?!? seriöst. Har man vunnit något så väljer man väl själv, speciellt när vi lagt ner 5 timmar på en dag åt denna skiten. Får vi ingen bild innan vi åker hem kommer vi klaga i receptionen för sånt där betende är inte okej. Första otrevliga människorna jag träffat i detta landet.. Men det finns ju alla människor överallt tyvärr.
 
Så nu blev de inga bilder...... Vi ska ha en egen photoshoot vid havet imorgon i solnedgången själva med vår systemkamera. Jag kan nästan lova att våra bilder kommer bli precis lika "bra" som deras även fast vi är amatörer och dom "proffsfotografer"
 
 
Till top