50 dagar kvar

Vardag / Permalink / 2

Även fast jag inte uppdaterat här på evigheter så är det alltid lika kul när man loggar in och ser på statistiken att ni ändå kikar in varje dag, antar att ni är nyfikna och undrar hur allt går?

Det är snart v34 och nu börjar de hända saker, för någon dag sen hade jag en hel del sammandragningar på kvällen/natten och fick molvärk i ryggslutet, som vid mensvärk.. Lyckades somna tillslut men sen på morgonen satte de igång igen. Det gör inte ont eller något, bara obehagligt och antagligen var de förvärkar som börjat för att förbereda kroppen inför vad som komma skall. Jag har fortfarande kvar den där känslan i ryggslutet och har haft sen dess.

Förvärkar kan man ha i flera veckor medans några jag pratat med sagt att dom känt precis såhär och fött någon dag senare... Jag tycker det är liiiite för tidigt ännu så hoppas h*n stannar där inne ett par veckor till. Peppa peppa att jag slipper onda förvärkar resterande tid bara, med värken i ryggen kan jag stå ut med "utan problem" man är ju van sen man hade mensvärk;) men har ju också läst om skräckfall då en del haft jätteont. Kan ju faktiskt vara så att jag går två veckor över tiden och då är det 8veckor med smärta framöver om det blir värre... ELLER så kanske bebis kommer om 3v då h*n i v37 faktiskt räknas som fullgånget och klart och kan komma närsomhelst:)

Ja det är verkligen inte lätt att veta vad som pågår eller hur det blir MEN det är ändå ett bra tecken för mig att det händer något som betyder att snart, snart så är vår lillskrutt här hos oss, om de så ska ta en vecka eller åtta:')

Förövrigt är allt annat jättebra! Vi har varit och handlat de mesta på Ullared så nu är alla inköp typ klara, enda dyra viktiga saken som är kvar är babyskyddet som vi kanske borde köpa snart?!! Hehe

Jag sover/vilar typ 60% av dagarna så nu när jag har tid borde jag uppdatera lite mer här! Inte för andras skull utan min egen, älskar ju att kunna gå tillbaka i tiden och läsa om vad som hänt :)

Slänger in en bild på lite av de vi fick med oss från Ullared och skorna har farmor köpt <3 söta va?!?

#1 - - Malin Olsson:

Bsbyskydd får ni inte hyra det från Båros sjukhus? Det får vi göra här i Växjö i 9 månader för ca 1200kr. Kolla upp det :)

#2 - - jag är inte dum i huvudet! jag har aspergers syndrom!:

gud va söta skor:)
Ps. Du har väll inte missat min veckans blogg tävling?:)
http://www.domkallarmighannes.com/2013/08/veckans-blogg_11.html

Till top