Sammandragningar

Vardag / Permalink / 2

Har under senaste 2v börjat få små sammandragningar då och då. Det är när livmodern drar ihop sig och magen "växer" utåt och bli stenhård! Det har aldrig känts på något sätt mer än lite obehag för magen blir så stor och hård så de känns som man ska spricka, men igår däremot blev det annorlunda. Visserligen hade vi ätit en stund innan så jag var ju ganska mätt, men så kom starkare sammandragningar än jag haft innan och de höll på mycket längre. Tänk känslan typ av magknip, plus då att magen blir stor och hård.. Jag har dessutom inte fått de mer än när jag promenerat eller vilat innan men nu stod jag upp helt vanligt. AJ det kändes kan jag ju säga.. Och detta är väl inget emot hur det verkligen känns sen?! Fick först smått panik men sedan kom jag ihåg att andas och det hjälpte faktiskt sålänge jag fokuserade på det. Så nu när det händer igen ska jag använda de till att öva på andningen och fokus.

Efter ca 20 min var det över igår och jag kunde fortsätta kvällen som vanligt. Vi kollade film och hade en mysig fredagskväll :) bullarna jag bakade igår blev godkända förresten, det blev ca 140st (orkade inte baka mer ^^) så nu är hela frysen full med bullar...

#1 - - jennifer:

spännande och läsa hur en graviditet känns. förstår at t det är lite panik känsla, det är ju något nytt. och som sagt ja ONT vet vi nog alla att det kommer göra, men det glöms av i samma sekund som det lilla livet kommer :) KRam och lycka till i framtiden!

#2 - - Annelie Hedman:

Hoppsan! Här har jag missat mycket. GRATTIS!! Visste inte du vart gravid! (har bloggat o läst dåligt). Stort Grattis!

Till top