Sjukhuset

Vardag / Permalink / 0

Senaste tre dagarna har bebis varit still. Har känt små svaga rörelser då och då men inte som innan o inte heller lika ofta. Igår var jag ännu mer misstänksam och började bli lite orolig, kände som en svepning svagt innan jag somnade så kände att jag väntar tills idag för att se hur de blir. När jag vaknade drack jag ett ISKALLT glas vatten som jag haft i kylen under natten och la mig i sängen och väntade.. Försökte buffa men fick inget svar tillbaka så då ringde jag förlossningen.

Dom ville ha dit mig på kontroll så de var bara att åka upp på en gång. Kom in och fick ligga och mäta kurvan ctg i 30 min, blodtryck togs och det såg helt normalt ut och allt var fint! Sen kom en läkare och då fick vi göra ett nytt ultraljud! Dock kollade vi ju inget med organ osv utan de var bara för att se så fostervattnet var okej och att bebis växer som h*n ska.

Allt såg helt normalt ut som tur va och bebis växer fint! Ca 2100g nu och det stämmer bra ihop med "vad den ska väga" för denna vecka. Jag har moderkakan i framvägg och bebis har också fixerat sig - alltså ligger med huvudet neråt så som de ska ligga i slutet (kan dock ändra sig innan de är dags) så det plus att det är lite plats för bebis är anledningen till varför jag inte längre känner av som innan.

Kändes skönt att ha varit där och både fått se och höra och få de bekräftat att allt är bra, då kan man slappna av och då mår både min kropp och bebis bättre:) så nu har man varit där och nästa gång blir om några veckor och då går jag inte tomhänt därifrån <3

Till top