Med en blogg kommer också kommentarer

Vardag / Permalink / 1

Så enkelt det är för en del att sitta och kommentera bakom en datorskärm om allt möjligt. Att ha en blogg, att vara offentlig på ett sånt här sätt innebär ju även att man får stå ut med ett & annat. Visst är det kul med kommentarer men det finns inget som är så tråkigt än folk som inte vågar stå för vad dom skriver & tycker utan måste vara anonyma.

Sedan jag "gick ut" med min graviditet så har jag fått ett flertal kommentarer utav "experter" som ifrågasätter saker jag skriver osv om graviditet bland annat. För att bevisa vad?! Att jag som ung snart nybliven mamma inte kan något? Självklart är kommentarerna från tjejer, vi är så himla avundsjuka utav oss och såna bitches. Istället för att skriva och ge tips och råd skriver man de på ett sånt sätt så att de låter nedlåtande och elakt.

Jag lipar inte över mina kommentarer, faktum är att jag bryr mig inte om dom alls. Ni känner inte mig, ni vet knappt en bråkdel av hur mitt liv är eller något. Så att döma mig utifrån vad ni läser är ju helt fel, men till dem som ändå gör det så varsågod! Det är ert val.

Det jag ville säga med detta var att med berömmelse kommer alltid avundsjuka och de lär man sig leva med. Men jag tycker alla borde tänka efter en extra gång innan man skriver om vad man skriver och våga stå för det också. Vill man framföra kritik får man ju stå upp för det med inte gömma sig bakom en anonymitet. ❤

#1 - - Charlotte:

Vill bara däga att jag har följt din bligg i flera år. Du borde vara extrem stolt över din graviditet och njuta av den och visa hur stolt du är över den. Jag är själv nybliven ung mamma som är året yngre än dig. Att upptäcka som 20 åring att man är gravid, är inte lätt om man kommer från en liten stad, by då många kollar snett på en och kommenterar att man är för ung att ha barn. Nästan hela min graviditet så dolde jag det, trots att jag var otroligt stolt över att vara gravid! Att bära ens egna barn är det bästa som finns.Men all avundsjuka och kommentarer gjorde att man skämmdes. Men mina sista veckor slutade jag att skämmas och börja äntligen visa upp min vackra mage. Vem säger att en 30 åring är bättre mamma än en 20 åring? det är ju inte åldern som avgör utan den är hur man är som person. sen växer vi kvinnor till oss. Hur många vet jätte mycket om hur det är att bli mamma, när man väntar första barnet? ingen kan allt från början, mam lär sig kommer in i det. sen är varje barn olika individer och man själv vet vad som är bäst för ens barn. Efter din förlossning så kommer du sakna din mage, du kommer sakna känsla att känna sparkar , man saknar känslan när han/hon kommer ut! Så mitt tips är att var stolt och stå på dig, ta massa kort på magen :) lycka till med allt 👍

Till top