Vecka30!

Vardag / Permalink / 0

Nu är slutspurten här! 10veckor kvar (+/- 2 veckor) så tänk om bebis vill komma 2 veckor tidigare?! då är det helt plötsligt bara 8veckor kvar!!! Shit vad tiden går snabbt nu, på ett sätt kändes de som igår vi fick beskedet samtidigt som det var evigheter sen.

För sTänk att man är gravid i 10 månader!! Nästan ett helt jävla år... Som man bara går och väntar. Om jag sammanfattar min tid hittills så har den trots illamåendet och tröttheten i början varit grymt bra! Jag har verken drabbats av foglossningar eller något annat jobbigt utan har bara kunnat njuta:) det är ganska lyxigt.

Så mina tankar framåt? Konstigt nog så har jag ingen panik över förlossningen. Jag har knappt tänkt på den samtidigt som jag ändå har den hela tiden i bakhuvudet ju mer jag känner att bebis växer och blir större. Hur fasen ska det gå har jag tänkt?, men ifall alla andra kvinnor klarat de så ska jag göra det också! Vi har inte gått förlossningskursen än (den är i augusti) men jag tror att jag kommer bli mer säker på vad jag vill och inte när jag fått lite mer koll, men just nu går jag inte in med några bestämda idéer utan håller allt öppet. Jag har t.ex inte bestämt mig för att ta någon smärtlindring utan kommer nog testa utan först men blir det för jobbigt kan man ju alltid ändra sig. Hmm ja allt sånt där kommer jag skriva ner nu lite längre fram när jag funderat mer om läst på mera.

Jag vet att många frågar mig om jag inte är rädd eller orolig men det är jag faktiskt inte. En del säger hur det känns som man ska dö där i sjukhussängen medans andra konstaterar att visst gjorde de ont men så farligt var de inte. Det är så himla individuellt så jag tänker inte måla upp någon bild om hur det är för det är ännu omöjligt att veta! Visst hoppas man att de ska gå lättaste och smidigaste men gör det inte de så kommer de självklart gå bra ändå:)

Oj, vilket Långt och lulligt inlägg känner jag, så nu är det nog dags att sova:) vi hörs imorgon!

Till top