Beviljad graviditetspenning

Vardag / Permalink / 1
Hade precis lagt mig i sängen för att försöka sova lite till när jag hörde postbilen... Jag väntar ju massa spännande paket och en del brev så kunde inte hålla mig utan sprang ner och kikade direkt. Låg ett brev från försäkringskassan där och beslutet om jag får HP eller inte. Det hade varit sjukt om jag inte fått godkänt, men man vet aldrig med fk och deras regler osv.. Nu var det ju så bra att jag blev godkänd =) Så f.r.o.m 5aug får jag ersättning att gå hemma tills det är dags för bebis att titta ut =)
 
Blev superglad för det betyder att den ekonomiska biten nu är färdig och klar. Inget som behöver planeras eller lösas, allt kommer rulla på smidigt och även fast det inte så någon jätte summa jag får i ersättning så det iallafall något. Har hela tiden varit bestämd med att jag vill vara hemma sista tiden och inte jobba då jag inte orkar tänka på jobb just nu egentligen. Mitt jobb är både fysiskt och psykiskt ansträngande och jag vill lägga all min energi och kraft på mig själv, Robin och bebis istället. Så nu jobbar jag 1 vecka till sedan har jag 1 veckas semester, därefter 1,5 veckas jobb och sedan slutar jag:) Känns nästan lite föör lyxigt? ;)
 
NU ska jag sova lite - hörs senare!
 
 
#1 - - jag är inte dum i huvudet! jag har aspergers syndrom!:

så skönt:)

Till top