Glukosbelastning

Graviditeten / Permalink / 1
Imorgon ska jag upp tidigt för jag ska va på mvc vid 8 för att göra ett glukosbelastningtest. Det görs eftersom diabetes finns i min släkt och jag har högre risk att drabbas av det under graviditeten. Nu är jag på fasta sedan 22.00 ikväll och får inte äta eller dricka något förens allt är klart. Dom kommer ta blodprov sen ska jag dricka en sockerlösning och sitta och vänta 2 timmar på att ta ett nytt prov och sedan resultatet. Men under de två timmarna har jag tid med vår bm då vi ska lyssna på bebis, mäta magen osv osv.:) Så tiden lär nog gå ganska snabbt ändå! 
 
Imorgon ska jag även iväg och kolla på en vagn. Jag bryter mot mina principer då jag absolut inte vill köpa begangnat egentligen men den ser superfin ut på alla bilder och priset är chockerande bra. Det är en brio sing (med svängbara hjul! - ink allt) perfekt som cityvagn och extra vagn:) så är den hel och ren som den ska va så blir det nog ett köp imon:) Men vi ska fortfarande ha crescenten då vi behöver en tåligare vagn som klarar alla terränger. Dessutom vill jag ha någon som är helt ny och aldrig använd, som bara vi får inviga till vårt hjärta:) 
 
Idag var nog sista dagen jag kunde ha mina jeans... Visserligen är de nytvättade men jag kunde inte köpa dom vanligt utan var tvungen att köra på "toffstricket" och då är dessa väldigt stretchiga.. Vad ska jag nu ha på mig??!?
 
 
#1 - - natali:

Var noga att kontrollera allt på vagnen prova kör den. Lyft framhjulen (som.du gör.när du ska upp för entrottoar). Är sufletten tillräcklig? Kontrollera hjulen, så att de inte sitter smuts och sten o gömmer sig. Gnisslar den när du provkör är de inge bra.

Gud jag skulle kunna tipsa om alla mina misstag haha! Gå på känslan, det är trots allt ditt barn som ska ligga i den.

Till top