Svar på kommentar

Graviditeten / Permalink / 2

Fick en fråga om jag inte kunde berätta lite mer om lekarna vi hade igår på babyshowern. Vi hade först ett papper där alla skulle fylla i och gissa födelsedatum, vikt, längd & när bebis kommer krya, gå osv för första gången. Sedan skulle alla gissa på magens omkrets... Det var INTE lätt må jag säga... Jag gissade på 85cm (trodde jag var mindre än jag var...) men Cammo däremot gissade på hela 187cm!! Hahaha... Magen var 105cm så det var ju lite skillnad;)

Sedan hade vi barnmatsprovning. Ett antal barnmatsburkar både mat&efterätter skulle vi smaka och betygsätta sen satt vi och diskuterade de.. När man kollar på våra betygpapper såhär i efterhand är Sofias roligast då hon inte var speciellt förtjust i maten;) en del rätter påminde enligt henne bara om kattmat ^^

Nappflaskrace: där tävlade mot varandra två & två vem som snabbast kunde dricka upp flaskan med vatten.. Jag kom sist då jag bara fick ur hälften, var helt öm i kinderna efteråt och varm av att man suttit och garvat för att det såg grymt roligt ut!

Sätta nappen i bebisen gick till på samma sätt som att sätta knorren på grisen.. Vi hade ögonbindel och fick snurra runt, sen hade vi alla varsin napp utklippt som skulle sättas i bebisens mun (hade en bild på en bebis utskriven)

Sen hade vi babybingo, precis som vanligt bingo med spelbricka fast istället för siffror hade vi ord ex "milf, barnspya, blöjor och hängbröst" vi körde även namnlek då vi på en minut skulle komma på så många namn på I & R som möjligt.

Kanske glömde något nu? Men förutom allt detta satt vi och diskuterade allt möjligt, hade det supermysigt och så fick jag en söt tavla (som jag tyvärr inte kan visa er ännu;)

Så alla ni som planerar babyshower, här har ni nu lite tips på roliga saker man kan göra:)

Min mage igår =)

#1 - - Jennifer:

Mysigt!! :)

#2 - - Marie:

Så fin magen är också =D

Till top