Svar på kommentar

Vardag / Permalink / 1

Hej,

Kan inte du berätta mer om din diet som du ätit under graviditeten dvs den mat som du ätit om det är något speciellt du äter eller tänker på. Du har ju typ inte gått upp något i vikt alls och tänkte om du kan tipsa andra som är gravida. Jätte fin blogg :)


Svar: Först och främst ett stort tack för komplimangen:) sen ärligt talat så har jag inte tänkt på maten nånting!! Jag har ätit precis som förut (om inte värre dessutom!!) jag älskar ju pasta/kolhydrater så det har blivit mycket sånt, en hel del snabbmat nu i slutet och MYCKET godis/snacks osv. Jag antar att jag bara haft tur som inte fläskat på mig totalt, för så som jag ätit är väl inte det bästa egentligen, ovansett om man är gravid eller inte. Dock har jag tänkt på att försöka få i mig mer fisk som jag inte äter så ofta annars. Sedan inskrivning hos min barnmorska i februari så har jag gått upp 13kg och det är nog runt den siffran jag hamnar nu då jag är i slutskedet. Det mesta är bebis men jag har även ett par kilon som satt sig i ansiktet och sedan främst på låren men jag hoppas på att amning och barnvagnspromenader ska hjälpa mig iform snabbt sen.

När man blir gravid så läser man så himla mycket om allt man ska äta och inte äta och jag orkade inte med allt sånt. Självklart har jag hållt mig undan sånt som bebis inte ska få i sig men sålänge jag mår bra så mår bebis bra. Hade jag gått upp mer än jag gjort hade jag dragit ner på allt och lagt upp bättre kost men jag har klarat mig och tycker det är så skönt att slippa tänka på att jag inte får äta vissa saker. Det är ju nu man ska njuta!!:) / älska mat!

#1 - - Marie:

Jag är i vecka 26 och har gått upp 4kg så verkar som jag inte heller går upp så mycket. Jag äter som jag ska och inte nå överdrivet med onyttigt unnar mig lite emellanåt bara.

Till top