Vad som hände i söndags

Vardag / Permalink / 2

I söndags så hände det grejer! Det började i torsdags ungefär då jag fick molande värk i ryggslutet och det satt i hela tiden under helgen samtidigt som mina sammandragningar blev starkare och mer intensiva. Jag "läckte" även något som jag inte kunde veta säkert vad det var så på söndagskvällen runt 9tiden ringde jag in till förlossningen för att rådfråga och då bad dom mig komma upp på undersökning. Sagt och gjort så vi tog oss upp till sjukhuset (utan packning) och väl där fick vi vänta en stund innan jag fick träffa min barnmorska. Hon var supertrevlig och jag kände att vi hade en bra kemi tillsammans, hon ställde lite frågor och kände på magen sen tog vi ett ctg för att kika på hur bebis hjärtljud var och hur mina sammandragningar var. Det var väldigt intensivt och spände en del i magen och det såg ju även dom. En doktor kom in och undersökte mig för att se om det var fostervatten jag läckt eller vad det var, de tog prov som visade negativt på vatten men det var (ursäkta infon) slemmigt och lite småblodigt så dom antog att det var lite slempropp som lossnade. Eftersom de inte var någon vattenavgång var jag helt säker på att jag och Robin skulle få åka hem och fortsätta vår söndagskväll men då berättar dom för mig att tappen är halverad och att jag dessutom var öppen 2cm!

Eftersom mina sammandragningar var ganska starka och intensiva så ville dom ha kvar mig över natten. De ville ge mig smärtstillande och lite "lugnande" så att jag skulle sova och vila ut ifall bebis skulle komma nästa dag. Jag låg där helt chockad, NU?! Tänkte jag, vi har ju inget med oss, jag som inte ens trodde vi skulle åka in, trodde inte det var något "allvarligt" sen står dom där och skrattar och säger att bebis kan vara på gång ut!

Blev lite smått chockad. Jag hoppas på att föda tidigare MEN jag är ändå mentalt inställd på senare för att man inte ska bli besviken. Jag fick iallafall stanna över natten och det fortsatte som det gjort men inget mer hände. Dagen efter gjordes ett nytt ctg men läget var ju oförändrat. Eftersom vi bor så nära sjukhuset fick jag åka hem men jag skulle ta de lugnt och vila och ifall något förändras skulle jag åka tillbaka direkt. Så i måndags förmiddag var jag hemma igen. Sen dess har molnvärken avtagit och mina sammandragningar har minskat... Så det kanske var ett falskt alarm?! Eller bara en liten hint om vad som snart händer?

Vad tror ni? Bf 2 oktober så lite mindre än en månad kvar egentligen. Men när tror ni det blir?:)

#1 - - Jennifer:

OJOJOJ! spännande! jag tror 7/9 ;)

#2 - - Charlotte:

Jag tror det blir 24/9 . Längd 49cm och vikt runt 3470:)

Till top